De eerste dagen

13 juli 2016 - Cape Jervis, Australië

We zijn in Australië!!!!!!!!

Het duurde even om er te komen en ook al was Esther het soms een beetje zat, omdat ze niet zoveel kon lopen; het viel reuze mee. Zondag 10 juli kwamen we om 20:00 uur aan in Adelaide.

Nadat we nog snel even de laatste snoepjes naar binnen hadden gepropt, gingen we door de douane. Wat was dat simpel. Sorry, allemaal, maar wij komen de volgende keer niet voor in border security.

Toen kwam de vraag: bus of taxi? En aangezien we echte scouts zijn, gingen we voor de uitdaging, oftewel bus. Bleek toch kinderlijk eenvoudig, want de bus stond niet alleen klaar, we werden ook nog ontzettend goed geholpen door buschauffeur en medepassagier. En Hollands als we zijn; het was ook nog eens een stuk goedkoper!

Om 21:30 uur stonden we op de stoep van ons hotel. Moe, maar blij zijn we snel onder de douche en naar bed gegaan. De volgende om half 8 aan het ontbijt. Eelco at lekker van het buffet, terwijl Esther steeds groener begon uit te slaan (achteraf bleek dat Esther slechte vliegtuigkip had gegeten).

Dus nu toch maar een taxi richting de camperverhuur. Daar werden we hartelijk ontvangen en na wat uitleg konden we deze zo meenemen. Nu op weg naar de supermarkt. Daarvoor hebben we 20 rondjes gereden om uiteindelijk het alsnog aan iemand te moeten vragen. Maar hoe dan ook, we vonden de weg en ondertussen leerde Eelco goed links rijden.

Terwijl Esther ziek achterin de camper lag, zorgde Eelco voor alle boodschappen. Na alle inkopen te hebben gedaan, zijn we een camping gaan zoeken en gevonden aan kust van Adelaide, genaamd Discovery Adelaide beachfront.

Na een broodje ei en een goede nachtrust  was Esther weer wat opgeknapt en was het weer vreselijk. Harde windstoten, regen en hagel is het enige wat we hoorden/zagen. Dan maar shoppen in het winkelcentrum 'Westlakes'. Eelco heeft 4 broeken, 1 vest, 1 overhemd en een jas gevonden (sinds 6 jaar heeft ie kleding gekocht!!!!). Esther heeft alleen een blouse en nog een legging gekocht.

Na nog een kaasschaaf gevonden te hebben, zijn we terug gegaan naar de camping. De boom naast de camper had het begeven, maar gelukkig niet op ons plekje. Daar in de campingkeuken lekkere pasta gemaakt. Met een paar 'native australians' staan praten over het weer. Het zou opknappen morgen. Dit was absoluut niet normaal voor de winter. Hopelijk zouden ze gelijk hebben. Vervolgens gingen we een koude nacht in. Gelukkig hadden we wat extra lakens en slaapzakken bij ons.

Vanochtend opgestaan om op weg te gaan naar kangaroo island. Bij Yankayilla vonden we een informatiepunt, waar we een boot en overnachting voor kangaroo island hebben geboekt voor vrijdag en zaterdag.
Nu op een boerderij in Cape Jervis en we zien aan de andere kant van het water kangaroo island al liggen. Vanavond vuurtje stoken en genieten van het uitzicht op kangaroo island

1. Chantal:
    13 juli 2016
    Wat balen dat je ziek bent geworden Esther! Maar zo te lezen heeft Eelco goed voor je gezorgd. De foto's zien er goed uit en traditioneel weer rot weer op de eerste dag (en dus taart haha).
    Het plezier spat van de foto's af.
    Enjoy!

Xxx
    Chantal
  2. Anke:
    13 juli 2016
    Super! Wat een ervaringen in zo'n korte tijd. Ook al lijkt het niet allemaal positief(ziek zijn van kip!) je leert er een hoop van. Ik ben trots op deze scouts! Geniet er maar volop van.
    Lieve groetjes, mama/Anke
  3. Anke:
    13 juli 2016
    En wat een leuke foto's, behalve die kip dan! ;-)
  4. Anke:
    13 juli 2016
    ...en wb die taart: goede traditie!
  5. Anke:
    14 juli 2016
    Wat een mooie foto's!
    Geniet van al het moois om je heen, wij genieten mee! Xx